Bałtów Dinozaury to tylko jedna z wielu atrakcji, która czeka na dzieci i dorosłych. JuraPark to kompleks turystyczny, gdzie znaleźliśmy mnóstwo atrakcji m.in. park miniatur, Sabatówka, wycieczka amerykańskim autobusem, kolejka krzesełkowa, park rozrywki, prehistoryczne oceanarium i wiele innych.  Przedstawiam nasze hity z wycieczki do Bałtowa. Może też się tam wybierzecie? Emocjonalna eskapada gwarantowana! Dla rodzin 3+ jest honorowana Karta Dużej Rodziny

park dinozaurów Bałtów

Bałtowski Kompleks Turystyczny

Bałtowski Kompleks Turystyczny JuraPark

Mam wrażenie, że w mojej duszy drzemie ukryta sójka, która wybiera się za morze… Chce, ale nie mogę. Mnogość obowiązków i różnych niedyspozycji, non stop oddala nas od wielu przyjemności. Jednak jest w tym i plus. Kiedy już zdecydujemy się z rodzinką gdzieś wybrać, to robimy to z rozmachem.

Ten dzień, kiedy wyruszyliśmy do dinozaurów do  Bałtowa pozostanie w naszych sercach na bardzo długo. Emocje, które nam towarzyszyły, sięgały zenitu. Od JuraParku dzieli nas 230 km. Jednak nie jest to zbyt duża odległość, dla rodziny, która pragnie spędzić szalone chwile w cudownej atmosferze.

Nie będę zanudzać Was opisem emocji, które towarzyszyły nam podczas pobytu w Bałtowie. Przedstawię w wielkim skrócie to, co przeżyliśmy i co warto zobaczyć. Mała podpowiedź dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny – mamy w JuraParku dużą zniżkę 🙂

KARTA DUŻEJ RODZINY BAŁTÓW

Karta Dużej Rodziny upoważnia do 10 % zniżki na Pakiet JuraPark, Pakiet Rozrywka, Pakiet Zwierzyniec i Bilet Kompleksowy.

Bałtów to mnóstwo atrakcji w jednym miejscu! Park Dinozaurów, Park Rozrywki, Zwierzyniec, Ośrodek Jeździecki, Park Miniatur, Prehistoryczne Oceanarium, Wioska Czarownic i wiele innych niesamowitych miejsc.

BAŁTÓW DINOZAURY

1. JuraPark – spacer w towarzystwie dinozaurów

Spacer ścieżką dydaktyczną w towarzystwie 100 naturalnych rozmiarów modeli dinozaurów. Co więcej, cała trasa w JuraPark w Bałtowie podzielona jest na okresy geologiczne, co było moim konikiem na studiach (żałuję jedynie, że geologię miałam tylko przez 2 semestry).

Park Dinozaurów w Bałtowie położony jest na obszarze jurajskiej plaży, po której wędrowały dinozaury. Dowodem na to, są odnalezione w wąwozie tropy dinozaurów. Właśnie to odkrycie stało się inspiracją, do powstania pierwszego w Polsce parku jurajskiego.

JURAPARK w Bałtowie

park w bałtowie dinozaury

Bałtów atrakcje

Bałtów atrakcje dla dzieci

2. Prehistoryczne Oceanarium – Bałtów

Upatrzyłam sobie ten punkt, jeszcze przed przyjazdem do JuraParku w Bałtowie. I wiecie co? Nie zawiódł mnie, a co więcej – zrobił na mnie ogromne wrażenie. Spacerowaliśmy w okularach 3D i słuchaliśmy odgłosów prehistorycznego oceanu. Wielki żółw prawie pływał nad moją głową, a potworny rekin prawie nas pożarł!

Prehistoryczne Oceanarium w Parku Dinozaurów w Bałtowie to miejsce, w którym głębia oceanu przenika się z głębią trójwymiarowego przekazu.

prehistoryczne oceanarium Bałtów

Moje zdjęcia są rozmazane, gdyż wymagane są tu okulary 3D.

muzeum dinozaurów oceanarium Bałtów JuraPark

3. Park Safari – Zwierzyniec Bałtowski

Rozległe łąki, zagajniki, wąwozy, oczka wodne – na 60 ha, po których obwiózł nas oryginalny amerykański, żółty school bus! Rewelacja! Dodatkowo podczas wycieczki, sympatyczny przewodnik opowiadał nam przeróżne ciekawostki z życia zwierząt.

Ola była tak szczęśliwa, że myślałam, że wyskoczy przez otwarte okienka autobusu 🙂 Podziwialiśmy ogromne stado jeleni, danieli, stadko baranów jakby prosto przeniesionych z bajki Baranek Shaun, dwugarbne wielbłądy, dziki, lamy, alpaki, kozy, różnych gatunków bydło, strusie …

zoo bałtów american school bus

zoo świętokrzyskie

jajo strusie zoo

zoo jurapark w bałtowie

zwierzyniec w bałtowie

jelenie świętokrzyskie województwo

bydło szkockie polska zoo

4. Park Miniatur w Bałtowie

Niedawno odwiedziliśmy Park Miniatur w Myczkowcach, gdzie podziwialiśmy architekturę drewnianą, skupiającą makiety kościołów i cerkwi, głównie z naszego podkarpacia. Teraz mieliśmy możliwość przyjrzenia się z bliska wielu polskim zamkom. Ogromne wrażenie zrobił na nas zamek krzyżacki i na Jasnej Górze.

park miniatur świętokrzyskie kielce bałtów

Park Miniatur w Bałtowie uformowany na kształt Polski obszar o powierzchni ok. 1 hektara z zaznaczonymi głównymi rzekami, jeziorami, krainami geograficznymi,
– 48 miniatur zamków i pałaców stanowiących najciekawsze zabytki architektoniczne powstałe na przestrzeni 500 lat, a znajdujące się obecnie w granicach Polski.

atrakcje dla dzieci w Polsce park miniatur

atrakcje bałtów park miniatur atrakcje dla dzieci

co warto zwiedzić w świętokrzyskim

5. Kolej krzesełkowa w Parku Dinozaurów w Bałtowie

Lubię wysokość, ale jestem przeciwnikiem szybkości, więc wyciąg krzesełkowy to coś dla mnie 🙂

wyciąg krzesełkowy

kolej krzesełkowa góry świętokrzyskie

atrakcje w bałtowie dla dzieci

JURAPARK W BAŁTOWIE

6. Sabatówka  i dom czarownicy Tekli

co można zobaczyć w Bałtowie

Przekroczyliśmy wrota Sabatówki i znaleźliśmy się w świecie pełnym magii i czarów. Zatkało nas niesamowicie! Wspaniałe miejsce! W drzwiach powitał nas czarownik, a w chacie Tekli była prawdziwa czarownica, która… wystraszyła Olę! Była tak realistyczna, że na próżno lepszej postaci szukać w jakiejkolwiek ekranizacji filmowej. Nela i Borys słuchali jej opowieści z zapartym tchem.

atrakcje w parku w Bałtowie Sabatówka

atrakcje dla dzieci w województwie świętokrzyskim

sabat czarownic dla dzieci

atrakcje w bałtowie park dinozaurów i nie tylko

dla dzieci w Bałtowie

atrakcje dla dzieci świętokszyskie ciekawe miejsca

7. Park Rozrywki w Bałtowie

Kino 5D, karuzele, dla młodszych i starszych, dmuchańce, trampoliny, gokarty – dla wszystkich grup wiekowych.

park rozrywki w świętokrzyskim

ciekawe miejsca dla małych dzieci w świętokrzyskim dla najmłodszych

rozrywka dla dzieci Bałtów

Ciekawe, kto z nas miał większą adrenalinę? Ja-matka czekająca na zjazd syna rollercoasterem o prędkości do 40km/h na trasie 517m czy Jarek z Borysem?!

ciekawe miejsca dla dzieci w świętokrzyskim

Bałtów dla dzieci

atrakcje dla najmłodszych dzieci w Bałtowie

park dinozaurów atrakcje dla dzieci

8. Karczmy, restauracje w Bałtowie

W Bałtowskim Kompleksie nie brak oczywiście punktów gastronomicznych. My skorzystaliśmy z gościnności w Zajeździe Przystocze. Muszę pochwalić pyszne sałatki i placki warzywne. Dzieci chrupały 3 rodzaje frytek i kuleczki z kurczaka, a mąż jak to mąż, zachwycał się pieczonymi i grilowanymi mięsami. 🙂

JuraPark w Bałtowie

9. Baza Noclegowa w JuraPark w Bałtowie

Bardzo żałujemy, że nie skorzystaliśmy z noclegu, bo 1 dzień w JuraParku w Bałtowie to absolutnie dla nas za mało. Niestety, w domu zostały nasze psinki, w tym 4 miesięczna Furia (jakie imię taki charakter), więc zmuszeni byliśmy na noc wrócić. Jednak… może powrócimy tu za rok?!

noclegi w bałtowie

Wiele atrakcji pominęliśmy, bo dzień okazał się za krótki, pomimo, że w JuraParku w Bałtowie spędziliśmy ponad 9 godzin. Dla zainteresowanych podsyłam stronę – juraparkbaltow.pl

Przypominam, że JuraPark Bałtów honorują Kartę Dużej Rodziny. Pozostałe rabaty sprawdzicie bezpośrednio na stronie lub w kasie w Parku Dinozaurów.

Bałtów dinozaury i masa atrakcji – gwarantowana!