Jakie wybrać kapcie do przedszkola lub do szkoły? Wszyscy producenci zapewniają i przekonują do swoich racji. Nic w tym dziwnego, bo każda pliszka swój ogonek chwali… Jednak jak jest naprawdę z tymi bucikami do przedszkola i do szkoły? O tym poniżej – w podsumowaniu i w rozmowie ze specjalistą z Poradni Chorób Stopy. 

jakie wybrać kapcie do przedszkola

Spisałam wszystko to, co ja wiem na ten temat, a poniżej wrzuciłam Wam filmik – rozmowę z Pytania na Śniadanie, do której dostałam zaproszenie jako mama przedszkolaczków i ucznia szkoły podstawowej. Nie jestem w tej kwestii specjalistą, więc w rozmowie – jakie wybrać kapcie do przedszkola i do szkoły – swoją merytoryczną wiedzą wspierał mnie Olek Gimpel z Poradni Chorób Stopy.

Moje spostrzeżenia w zakresie :

JAKIE WYBRAĆ KAPCIE DO PRZEDSZKOLA I SZKOŁY

  • kapcie oddychające, aby stopa się nie pociła ( np. bawełniane)
  • na tyle elastyczna podeszwa kapci do przedszkola i szkoły, aby bezproblemowo zginała się na linii palców

jakie wybrać buty dla dziecka do przedszkola

  • zbyt miękka podeszwa np w kapciach typu japonki, zbyt słabe trzymanie się buta na stopie, zbyt wąski czubek powoduje odruchowe, podkurczanie palców
  • noski w kapciach do przedszkola i szkoły powinny być na tyle szerokie, aby umożliwić swobodne poruszanie palcami wewnątrz bucika
  • wkładki ortopedyczne tylko na specjalne wskazanie lekarza (nie dobieramy z własnej inicjatywy), większość dobrych kapci do przedszkola i szkoły posiada własne wkładki profilowane – wyciągane lub wszyte wewnątrz buta
  • każde dziecko powinno mieć własne, nowe kapcie ( nie po starszym rodzeństwie) Jeśli mamy ograniczony budżet można zakładać dziecku używane buty na zewnątrz np na spacer, jednak jeśli o kapcie radziłabym każdorazowo nowe. To w nich dziecko spędza większą część dnia
  • do szkoły zalecałabym białą podeszwę. Niestety często czarna guma rysuje podłogę w szkole (dajmy o panie sprzątaczki, nie dokładajmy im pracy)
  • kapcie do przedszkola powinny być na gumeczce, zapince lub rzepie. Do szkoły mogą być sznurowane, przy czym dla uczniów pierwszych klas szkoły podstawowej raczej zalecałabym na tzw atrapie sznurówki czyli gumeczce, czy innej zapince. W wieku 7-8 lat dzieci potrafią wiązać trampki, jednak nie robią jeszcze na tyle sprawnie, aby im się one non stop nie rozwiązywały. Im lepiej dopasujemy but tym mniejsze prawdopodobieństwo przewrócenia, a nawet zgubienia kapcia np na lekcji gimnastyki
  • dobrzy producenci posiadają certyfikaty np Zdrowa Stopa, który przyznawany jest przez Instytut Przemysłu Obuwniczego i zapewnia, że obuwie jest prawidłowe dla rozwoju stopy dziecka i ograniczają powstawanie i rozwój płaskostopia
  • dla mnie znaczący jest zapiętek – półtwardy, aby dodatkowo lekko usztywniał stopę dziecka
  • mój syn ma koślawość kolanek i płaskostopie i nam ortopeda doradził trampki za kostkę (z profilowaną podeszwą), jednak takie, które nie ściskają kostki. Noga musi pracować! A nie być usztywniona. Aczkolwiek inaczej ta kwestia wygląda w specjalnych butach profilowanych w przypadku różnego rodzaju choroby stóp.

WYBIERAMY KAPCIE DO PRZEDSZKOLA I DO SZKOŁY

( – program – kliknij na poniższe:)

Na stopach opiera się cały ciężar ciała. Ich odpowiednie podparcie wpływa na poprawną postawę. Od nich zależy również ustawienie kolan i bioder, a odpowiednie buty i ćwiczenia pozwolą skorygować ich wady – dlatego tak ważną kwestią jest odszukanie tych właściwych bucików i tym samym znaleźć odpowiedź na pytanie – jakie wybrać kapcie do przedszkola i szkoły.