Zdrowe frytki z batatów czyli ze słodkich ziemniaków są doskonałym pomysłem na obiad. Dodatkowo są fit oraz przysłużą się naszemu zdrowiu w sposób bezpośredni. Przygotowanie batatów na obiad nie sprawi nikomu problemu i jest błyskawiczne! Podaje Wam 2 różne sposoby na ich przyrządzenie. Frytki z batatów są moim najnowszym odkryciem, który zajadam 2 x w tygodniu. Ciekawe kiedy mi się znudzą 🙂

zdrowe frytki z batatów

Zdrowie w słodkim ziemniaku

Bataty maja w sobie wiele wartości odżywczych.  Zawierają substancje o działaniu antyoksydacyjnym: witaminę A, C, karotenoidy, cynk, które hamują procesy starzenia się skóry i zapobiegają różnym chorobom, m.in. nowotworom. Bataty zawierają również dużą dawkę beta karotenu (prowitamina witaminy A). W składzie słodkich ziemniaków występują również minerały, takie jak: wapń, żelazo, potas, magnez, sód, fosfor oraz cynk.

Co również warto zaznaczyć te słodkie ziemniaki zawierają cenny związek, jakim jest błonnik pokarmowy (około 2,5 g/100 g produktu), który reguluje pracę jelit i zapobiega nieprzyjemnym dolegliwościom trawiennym. 9 a jak wiadomo, większości z nas tradycyjne frytki, zwłaszcza te kupione w znanych fast foodach robią misz masz w żołądku, jeśli spożywamy je zbyt często).


Zdrowe frytki z batatów

2 sposoby przygotowania:

1.sposób pierwszy – frytki z batatów wychodzą miękkie, mało chrupiące, błyskawiczne przygotowanie

Bataty obieramy ze skórki i kroimy na kształt tradycyjnych frytek. Delikatnie solimy i posypujemy przyprawami np ziołami prowensalskimi oraz dodatkowo jeszcze bazylią. Nalewamy na dłoń olej i smarujemy frytki z batatów, jednak w ilości minimalnej, aby nie skapywał.

Kładę nasze zdrowe frytki z batatów na wyłożonej pergaminem (papierem do pieczeni) blasze do piekarnika, który nagrzewamy do mniej więcej 200 – 220 st C. Bataty pieczemy około 18 minut, pod koniec doglądając ich miękkości (można sprawdzić widelcem), bacząc na końcówki frytek, aby się nie zaczerniły.

2. sposób drugi – chrupiące frytki z batatów – dłuższe przygotowanie

Bataty myjemy przy użyciu ostrej gąbki, bez obierania i kroimy na tradycyjne frytki. Pod skórka znajduje się wiele cennych witamin, które tracimy podczas pozbywania się skórki. Wrzucam całość do foliowego woreczka spożywczego i wkładam do zamrażalnika. Mrożę. Zwykle na drugi dzień mam gotowy obiad.

Nie rozmrażam frytek z batatów tylko namaszczam je oliwą i przyprawami (sól, zioła prowansalskie i dodatkowo jeszcze bazylia, można dodać pieprz). Kładę nasze zdrowe frytki z batatów na wyłożonej pergaminem (papierem do pieczeni) blasze do piekarnika, który nagrzewamy do mniej więcej 200 – 220 st C. Bataty pieczemy około 18 minut, pod koniec doglądając ich miękkości (można sprawdzić widelcem), bacząc na końcówki frytek, aby się nie zaczerniły. W ten sposób uzyskane frytki są nie tylko miękkie, ale też cudownie chrupiące.


frytki fit niskokaloryczne z batatów

Możemy je spożywać solo, z domowym sosem lub np. jako alternatywa do ziemniaków czy kaszy do delikatnego mięsa z kurczaka. Zdrowe frytki z batatów to moje odkrycie, z którego jestem nadzwyczaj dumna, choć przyznam się, że początkowo moje dzieci podeszły do nich sceptycznie. Dopiero za drugim razem w pełni przekonały się do dania ze zdrowymi frytkami z batatów.

oceń
recipe image
przepis
zdrowe frytki z batatów
autor
opublikowane
czas przygotowania