Domowe sposoby na odporność

– 10 trików, dzięki którym nie chorujemy i wzmacniamy odporność. Dzięki tym prostym i naturalnym sposobom, doskonale czujemy się każdego dnia, mamy energię i jesteśmy odporni na infekcje. Osłabiona odporność nam już nie grozi! Zabezpieczamy się każdego dnia! Co więcej, moje dzieci nie chorowały już od 2 lat, a ja po przejściu covid-19, czuję się świetnie!

domowe sposoby na odporność u dzieci i dorosłych

Domowe sposoby na odporność to szereg bardzo prostych zabiegów, dzięki którym wzmacniamy naszą barierę immunologiczną. Infekcje odbijają się o nas jak o twardy mur. Jednak te naturalne, domowe sposoby musimy stosować systematycznie. Niestety, codziennie jesteśmy narażeni na wirusy, dlatego, zwłaszcza w 2020 i 2021 roku musimy szczególnie dbać o siebie i naszych najbliższych. I tylko systematyczność nas może uchronić!

Jak wzmocnić odporność?!

Wystarczy kilkanaście dni nie dbania o nasze zdrowie, a już jesteśmy narażeni na wirusy, nasz układ odpornościowy się osłabia i możemy wylądować na długi czas w łóżku. Może się pojawić angina, zapalenie oskrzeli, gardła, a nawet grypa… Dlatego dbajmy o siebie, nie dopuśćmy, aby złapała nas infekcja, bo jednocześnie zarażamy naszych bliskich, czyli osoby, na których nam najbardziej zależy. Jeśli zadbamy o całą naszą rodzinę, nasz dom będzie wolny od wszelkiego chorobowego paskudztwa!

O co należy zadbać? O systematyczność w naszych działaniach aby domowymi sposobami podnieść odporność!

Nigdy nie machaj ręką i nie mów: a jakoś to będzie! Bzdura! Przez takie pobłażanie, możesz na długie lata osłabić swój organizm. A chora Ty – to chore Twoje dzieci i najbliżsi! Przeszłaś covid-19 lub masz z nim styczność?! To zadbaj o siebie 3-4 krotnie!!!!

Proste triki, dzięki którym nie chorujemy

Wiesz, co jest najśmieszniejsze? Że to, co mamy na wyciągnięcie ręki – pomijamy i nie zdajemy sobie z tego sprawy, że jest to klucz do naszego zdrowia! Szukamy cudów, biegamy po aptekach, szperamy po internetach, zadajemy pytania w grupach na fb i na forach internetowych. Tylko po co?! Skoro większość tego, co gwarantuje nam naszą odporność sami sobie zapewnimy bez „magicznych” sztuczek.

Jak rozpoznać obniżenie odporności:

  • Częste infekcje – nie tylko przeziębienia, ale także inne choroby i stany zapalne,
  • Alergie – wysypki, podrażnienia skóry, łzawienie oczu,
  • Ciągłe zmęczenie, senność, brak energii – szczególnie przy odpowiedniej ilości snu,
  • Problemy z trawieniem – bóle brzucha, wzdęcia, biegunki, wymioty,
  • Problemy z gojeniem ran – nawet tych drobnych,
  • Afty – szczególnie, gdy wykwitają często i w dużej ilości,
  • Opryszczka – szczególnie regularnie nawracająca,
  • Napady “wilczego głodu” i ochota na słodycze.

DOMOWE SPOSOBY NA ODPORNOŚĆ

  • 10 prostych sposobów aby nie chorować, mieć energię i chęć do działania

1. Hartowanie organizmu

Wietrz mieszkanie, co najmniej 2 razy dziennie po 10 minut, nawet przy minusowej temperaturze. Jednak jeśli mieszkasz dużym mieście, gdzie smog jest na porządku dziennym – zrezygnuj. Zaopatrz się w oczyszczacz powietrza. Ja mam to szczęście, że mieszkam na obszarze Natura 2000, więc świeże powietrze mam zagwarantowane bezpłatnie i w nieograniczonej ilości. Mieszkańcu aglomeracji miejskiej – uciekaj na spacer nie do galerii, ale za miasto, do lasu!

Nie przegrzewaj mieszkania – to nie jest dobre dla naszego organizmu. Staraj się również, aby nocą była w mieszkaniu niższa temperatura. W ten sposób lepiej się wysypiamy i tym samym regenerujemy. Ja każdego wieczoru, przed pójściem spać, wietrze pokoiki dzieci i swoją sypialnię. Traktuje to niemal jak zdrowy nałóg. Podobnie rano, otwieram okna i dbam o dostęp świeżego powietrza. Co równie istotne, nawet kiedy mamy niezbyt sympatyczną pogodę na wyjście z domu – nie rezygnujmy. Im zapewnimy sobie większe różnice temperatur, tym nasz organizm znacznie szybciej poradzi sobie z zarazkami. Hartowanie organizmu poprawia odporność, dodaje energii i pobudza transport komórek odpornościowych.

2. Śniadanie i minimum 1 ciepły posiłek dziennie – kluczem do naszej odporności

Ja rozumiem, że większość z nas pędzi od rana do wieczora. Mój tato miał rację, kiedy przez całą moją podstawówkę i okres szkoły średniej zwracał mi uwagę – jedz śniadanie, nie wychodź z domu bez śniadania! Pierwszy posiłek powinniśmy zjeść w ciągu godziny od momentu wstania z łóżka. Śniadanie ma na celu rozgrzać organizm i dostarczyć nam odpowiedniej energii. W ciągu dnia należy zjeść coś ciepłego. Ja uwielbiam wszelkiego rodzaju zupy. Każdy posiłek powinien być wzbogacany o jarzyny. Im większa różnorodność dań – tym lepiej.

3. Kiszonki i zakwas z buraka – prosty domowy sposób na podniesienie naszej odporności

Warto sięgać systematycznie po kiszonki. Są doskonałym źródłem witaminy C i jest to naprawdę prosty domowy sposób na podniesienie odporności. Może to być kiszona kapusta, ogórki, ale również sok z kapusty lub z ogórków kiszonych. Podczas procesu kiszenia powstaje kwas mlekowy, który doskonale wpływa na regulację flory bakteryjnej jelit. Od wielu lat wiadomo, że kiszone warzywa są probiotykami naturalnego pochodzenia.

JAK ZWIĘKSZYĆ ODPORNOŚĆ?!

Domowy zakwas z buraka to genialny napój, który wzmacnia naszą odporność i dodaje nam energii. Buraki są doskonałym antyoksydantem, co więcej, poprawiają koncentrację, walczą z wieloma chorobami typu miażdżyca, nowotwory. Zakwas z buraka polecany jest przy przeziębieniu, po leczeniu antybiotykami, świetnie wzmacnia odporność, walczy z anemią, wspiera nerki i oczyszcza organizm. Zakwas z buraka odkryłam podczas pierwszej ciąży, polecił mi go mój lekarz prowadzący. Serwuję go na przemian mojej rodzinie z innymi domowymi miksturami na wzmocnienie odporności. 

zakwas z buraka przepis

Przepis na zakwas z buraka

  • 6 buraków
  • 4-5 ząbków czosnku
  • skórka chleba

Buraki kroimy na małe kawałki, wrzucamy do dużego słoja. Dodajemy ząbki czosnku. Zalewamy zimną wodą. Aby uzyskać zakwas buraczany już po kilku dniach, warto na wierzch położyć skórkę chleba.

Domowe syropy na pierwsze przeziębienia i poprawę odporności:

syrop z czosnku i cytryny

Syrop z czosnku i cytryny 

 

 

 

 

syrop z buraka na kaszel i odporność

Syrop z buraka na kaszel i odporność

 

 

 

 

 

syrop z marchewki na kaszel 

Syrop z marchewki – broń w napadzie kaszlu i wstęp do poprawy odporności

4. Grasica – kluczem do odporności naszego organizmu

Grasica to centrum dowodzenia układem odpornościowym. Zaskoczyłam Was? Ja też kilka tygodni wstecz, nie miałam pojęcia, dopóki nie zachorowałam na covid-19. Przeczytałam o niej na znanym portalu medycznym i bardzo mnie to zainteresowało, zwłaszcza, że temat mówił o problemie z oddychaniem, który dotyczył mnie przez około 2 tygodnie. Poruszyłam ten temat na teleporadzie i okazało się, że to strzał w 10.  Grasica to narząd limfatyczny umiejscowiony w klatce piersiowej, tuż za mostkiem. Właściwe funkcjonowanie grasicy w dzieciństwie warunkuje prawidłowy rozwój układu immunologicznego, co przekłada się na wykształcenie mechanizmów koniecznych do zwalczania infekcji.

Prawidłowo funkcjonująca grasica zapobiega m.in. rozwojowi infekcji, alergii, pozytywnie wpływa na zdolności rozrodcze, metabolizm, oczyszczanie organizmu z martwych, uszkodzonych komórek, opóźnia procesy starzenia. Niestety zanika z czasem i pod wpływem  różnych czynników zewnętrznych, osłabiając cały układ odpornościowy.

grasica - jak podnieść odporność

Mi został polecony produkt, który sukcesywnie zażywamy z mężem pod nazwą PEPTHYM X, wszystko na jego temat możecie poczytać na:  pepthym.pl Polecam również do przeczytania opinii o tym produkcie: Opinie ekspertów na temat grasicy.

apteka produkty na odpornośc u osoby dorosłej - wyciąg z grasicy

produkt - co na odporność dla dorosłych

5. Domowe koktajle na odporność

Przepyszne i super zdrowe koktajle na odporność pijemy całą rodziną od mniej więcej 3 tygodni. Stosuję na przemian jeden z trzech moich ulubionych przepisów. Koktajle te, mają działanie przewwirusowe, przeciwgrzybiczne i przeciwbakteryjne. każdy składa się z dostępnych i popularnych składników ( wpis – 3 koktajle – petardy na zwiększenie odporności) W ich skład wchodzi m.in. imbir – naturalny lek na bóle gardła i dolegliwości górnych dróg oddechowych. Oprócz tego, że skutecznie zwalcza przeziębienie, pomaga także wzmocnić odporność i zapobiec chorobie. W jednym z koktajli jest też aloes, którego przyjmowanie  równolegle np. z witaminą C z owoców, znacząco zwiększa poziom jej przyswajania – nawet do 200 procent. Aloes zwiększa ilość limfocytów we krwi, wspomaga produkcję przeciwciał i pobudza układ immunologiczny do walki z wirusami.

zdrowe koktajle z warzyw i owoców z aloesem z imbirem

3 koktajle na odporność:

  • przeciwzapalny koktajl z imbirem
  • miodowy nektar antybakteryjny
  • bomba witaminowa

6. Suplementacja witaminą D

Witaminę D znajdziemy w wielu produktach spożywczych, m.in w serze, żółtku jaj, tranie, w wielu rybach (dorsz, sardynki, łosoś, śledź, makrela), pełne mleko i produkty mleczne, wątróbka. Witamina D wytwarzana jest w skórze pod wpływem słońca. Jednak tak naprawdę, jak twierdza eksperci i lekarze – my polacy w 90% mamy niedobór witaminy D. Można to sprawdzić wykonując badanie krwi w laboratorium. Według wytycznych  GIS z 2019 roku odpowiednia dawka dla osoby dorosłej w naszej szerokości geograficznej to 2000 IU/dobę.

Ustalenia naukowców z 2020 dowodzą jednak, że jest to dawka zbyt niska, aby zapobiec wielu chorobom, w tym Covid-19. Ja z moją rodziną przyjmujemy dużo większą dawkę witaminy D. I wiecie co odkryłam? Doskonale wpływa na poziom mojej energii.

ile brać witaminy D

7. Pij dużo wody to klucz do zwiększenia odporności

Część z Was zapewne kojarzy moje wyzwanie sprzed kilku miesięcy. Dziennie piłam ponad 2 litry wody. Opisałam Wam aż 12 efektów, które zauważyłam u siebie po 30 dniach. (wpis – Moje 30 dniowe wyzwanie). Dziś z pełną odpowiedzialnością polecam Wam wypijanie codziennie czystej wody, zwłaszcza szklanki ciepłej wody na czczo.

8. Ogranicz używki

Wszelkiego rodzaju używki typu alkohol, papierosy, a nawet przebywanie w zadymionym pomieszczeniu oraz wypijanie dużej ilości kawy –  wpływa na nasz układ odpornościowy.

9. Relaks i odpowiednia ilość snu

Stosuję wszystko, o czym Wam powyżej napisała. Jednak mam problem z odpowiednią dawką snu. Zbyt mało również odpoczywam. I na tym polu dostrzegam u siebie zbyt częsty spadek energii w ciągu dnia. Ciężko jest mi się rano również podnieść z łóżka. Zbyt duża ilość pracy i pęd każdego dnia nie jest dla nas dobry. Staram się spać 7,5 – 8 godz, jednak zwykle … śpię max 6.5 h Dlatego pod tym kątem nie bierzcie ze mnie przykładu. Wysypiajcie się w wywietrzonym pokoju, na dobrym materacu, z dala od źródła wi-fi, bez dostępu światła. Te wszystkie czynniki mają duży wpływ na regeneracje naszego organizmu.

10. Śmiej się! Unikaj stresu! Bądź aktywna!

Nie wierzysz? Pooglądaj dobra komedię, wybierz się na długi spacer np. po lesie, zmęcz się fizycznie, odseparuj się od wszelkiego stresu – zrób to przez choć 1 weekend. Co zauważysz? Radykalną zmianę! Przecież nie od dziś wiadomo, po co są wakacje i wszelkie wyjazdy. Cudownie wpływają nie tylko na nasza kondycje psychiczną, ale też są zalążkiem do budowania naszej odporności.

Niegdyś Wam pisałam o domowych sposobach na walkę z katarem. Temat dotyczył dzieci, wymieniłam w artykule 8 pomysłów jak pozbyć się kataru.  Przypomniał mi się produkt, który Wam poleciłam i który czasem stosuje u moich dzieci. Jest to płyn do kąpieli inhalacyjnej. Pomyślałam, że warto o nim wspomnieć, bo wiele z nas oraz naszych dzieci miewa katarek, a lepiej zastosować taki zewnętrzny produkt w formie płynu do kąpieli, po którym możemy zdrowo oddychać i mocniej spać (gdyż nie przeszkadza nam wydzielina z nosa) niż od razu sięgać po syrop z apteki, do nabycia np. w sklepie:  zdrowysklep.com.pl

płyn do kąpieli dla dzieci do inhalacji na katar

Myślę, że mogłabym wymienić jeszcze kilka czynników, które wpływają na naszą odporność. Może dołożycie coś od siebie? Będę wdzięczna. Te 10 trików – domowe sposoby na odporność uważam że są kluczowe, abyśmy nie chorowali, jednak nie sądzę, że jedyne 🙂