7 POMYSŁÓW NA PYSZNE ŚNIADANIE

śniadanie nie musi być nudne, nie musi być stale parówka, ser żółty i wątpliwej jakości sklepowa szynka. Ludzie sukcesu jedzą śniadania królewskie, a czemu Ty i ja nie mamy być kobietą luksusową?

7 przepisów na pyszne urozmaicone śniadania

pokochałam śniadania hotelowe (podczas wyjazdów służbowych) za ich różnorodność, za to, że mam tak wiele możliwości do wyboru. Tu kęs pasty, tu odrobinę sałatki, tu ciut aromatycznej zupy typu krem, płatki śniadaniowe, w tym granole, owsianki na tysiąc sposobów,  milion herbat do wyboru i soki.

ale mój dom hotelem nie jest. Jedno dziecię to by mleko piło, drugie o kakao i parówkę woła, trzecie płatki czekoladowe, czasem omlet lub jajecznicę.

a ja lubię sobie i innym dogadzać. W przypływie dobrego humoru, w sytuacji kiedy Ola nie budzi się jak skowronek o godzinie 23 i nie skacze po mnie wsadzając mi swojego smoka do buzi i gryząc mnie 4 zębami w policzek do 3 w nocy, uwielbiam poszperać po szafkach kuchennych , w lodówce i kombinować.

urozmaicenie nudnego śniadania w domu

w tygodniu jest ciężko, do pracy, przedszkola i masa obowiązków. Każdy gdzieś pędzi, każdy gdzieś się śpieszy. Jednak podsuwam Wam sprawdzone przepisy, które zastąpią oklepane nudne śniadanie, a które możecie przygotować wieczorem. A kiedy dzień wolny i nie trzeba się śpieszyć i pohukiwać na domowników – jedz szybciej! pozwólcie sobie na odrobinę luksusu i zostańcie królem śniadaniowym.

przepisy na pyszne urozmaicone śniadania


w pierwszej kolejności – dania na ciepło:

wiosenny omlet ze szparagami

1. omlet z dodatkiem szparagów

– uwielbiam ponad każdą jajecznicę i dania z jajek. Jeśli nie można dostać szparagów zastąpić je można papryką, a bogactwa ich kolorów jesienią nie brakuje. Czerwona w połączeniu z zieloną i pomarańczową, utworzy na naszym talerzu feerię barw i niesamowity aromat. A przy tym jest tak sycąca, że wystarczy na długo. Przepis znajdziecie tutaj.

placuszki owsiane z bananem na moj brunch zamiast sniadania

2. FIT placuszki jaglano – owsiane z bananem na urozmaicona śniadania

– poezja smaku – fit placuszki z kaszy jaglanej. Przygotowuje się w 3 minutki, smaży i podaje na ciepło. Smakują nam z owocami, konfiturą lub polane syropem klonowym lub miodem. Przepis znajdziecie tutaj.

Zdrowa owsianka z chia - śniadanie węglowodanowe

3. Zdrowa owsianka z chia – śniadanie węglowodanowe

– śniadanie węglowodanowe ze źródłem witaminy C, potasu, błonnika, dostarczające kwasy Omega 3, Omega 6 i z wartościowym białkiem. Witaminowa bomba dla zdrowia i urody, która dodatkowo wspomaga układ odpornościowy i poprawia koncentrację. Aktualnie truskawki zastępuję duszonymi na patelni jabłuszkami, do których dodaje cynamon i dla osłody ksylitol. Dobrze, jak sobie dzień posłodzimy, dobry humor i wzmocnienie / zwłaszcza po nieprzespanej nocy / gwarantowane. Przepis znajdziecie tutaj.

 pancakes w wersji fit na zdrowe i pyszne śniadanie 

4. pancakes w wersji fit na zdrowe i pyszne śniadanie 

– z dodatkiem miodu lub konfitur. Moje dzieci lubią z pokrojonym w plasterki bananem. Przepis znajdziecie tutaj.


przepis na śniadanie –  które możecie przygotować dnia poprzedniego:

pasta z cukinii do chleba

5. pasta z cukinii – palce lizać !!!!

mój faworyt wśród past – pasta z cukinii z serkiem feta i jajkami. Fenomenalna i niepowtarzalna. Spróbujcie i dajcie znać czy trafił do Was ten smak. Przepis znajdziecie tutaj.

pasztet warzywny - pasztet z cukinii, kaszy kuskus i żółtego sera - łatwy przepis

6. pasztet warzywny – pasztet z cukinii, kaszy kuskus i żółtego sera

pasztet z cukinii z kaszą kuskus, wbrew temu jak wygląda robi się bardzo prosto! Idealne danie dla wegetarian, ale nie tylko!


składniki na pasztet z cukinii: 1 duża cukinia, średniej wielości cebula, 2-3 ząbki czosnku, 4  jajka, 1 szklanka kaszy kuskus / surowej, nie zalanej wodą/ dużo ziół – bazylia i oregano oraz pieprz kolorowy, sól, żółty starty ser / dodaję na oko 10-20 dag /, 4 łyżki oleju. Dodatkowo : foremka do pieczenia np typu keksówka oraz bułka tarta.

sposób przyrządzenia śniadania: cukinię ścieramy na tarce i odstawiamy na kilka min. i odsączamy sok. Cebulę i czosnek kroimy na małe kawałki i blendujemy na masę. Łączymy z cukinią, wbijamy całe jajka, starty żółty ser, kaszka kuskus, ser, zioła, pieprz, odrobinę soli do smaku, olej. Wszystkie składniki mieszamy. Foremkę typu keksówka smarujemy olejem, oprószamy bułką tartą i wylewamy masę cukiniową. Wkładamy do nagrzanego piekarnika na termoobieg na 180 st C. Pieczemy godzinę. Kiedy wystygnie – kroimy na plastry. Smacznego !  / przepis zaczerpnęłam od Kasi z bloga Niunioki.pl /

pasta warzywna z fasoli na wegańskie śniadanie 

7. pasta warzywna z fasoli na wegańskie śniadanie 

przepis na śniadanie – pasta wegańska z białej fasoli. Nawet jeśli nie jesteście zwolennikami tej diety, pastę warto spróbować. Jeśli nie mam pod ręką puszki fasolki robię z cieciorką. Równie dobrze smakuje. Przepis znajdziecie tutaj


Liczę, że spodobały się Wam moje

przepisy na pyszne urozmaicone śniadania

A może pochwalicie się Waszym? Chętnie wypróbuję coś nowego.

oceń
recipe image
przepis
Przepis na śniadanie - 7 pomysłów na urozmaicone śniadanie
autor
opublikowane