moje 10 kroków i postanowień jak wyglądać młodziej

10 kroków i postanowień jak wyglądać młodziej

trochę prywaty i kilka wskazówek jak wyglądać młodziej, nawet o 5 lat

czy nie byłoby przyjemnie mieć zawsze tyle lat, ile w najlepszym momencie swojego życia? Dla jednych 18, dla innych 25, dla innych 35. Przyznam, że wiele osób mój wygląd zawsze mylił, nie tylko za sprawą moich małych dzieci. Tak, dzieci odmładzają i to sporo. Nie dążę do tego, aby jakimś cudem z powrotem mieć lat 20, ale fajnie gdybym mogła ten czas choć jeszcze przez kilka lat zatrzymać, bo peselu niestety, nawet dzięki bałaganowi w torebce nie ukryję. Wyglądać np jak Halle Berry lub Joanna Przetakiewicz? Dobre geny to podstawa, ale jak można sobie samej pomóc, jak wyglądać młodziej i zatrzymać odrobinę czasu?

podam Wam kilka kroków, z którymi raźniej, na przekór naturze. Dzięki nim poczujecie się lżej, może nie jak piórko ale raźniej, łatwiej, będziecie mieć satysfakcję z siebie samych.

moje 10 kroków i postanowień jak wyglądać młodziej

Uśmiech

absolutnie z nim lepiej się żyje. Skwaszona mina dodaje lat, garb szybciej rośnie, niebo pochmurne się staje. Proste małe gesty, uprzejmość wobec innych i nie przyklejony uśmiech, ale zadowolona mina działa cuda!

Wysypianie

jesteśmy różni i każdy potrzebuje inną ilość snu, ale badania wykazały, że optymalna ilość snu to od 7 do 9 godzin na dobę. Wypoczęta twarz wygląda młodziej, świeżej i zmarszczki później powstają, znikają cienie i worki pod oczami.  W przypadku braku snu warto sięgać nie po piatą kawę, ale po suplementację – w postaci magnezu. Zdradzę Wam, że sen to moja pięta achillesowa od kilku miesięcy, za sprawą dwóch małych dziewczynek.

Odpowiednia pielęgnacja

nie najdroższy krem, ale systematyczność !

– absolutny wieczorny rytuał zmywania makijażu. Im malujecie się rzadziej tym cera zdrowsza, mniej na niej przeróżnych wykwitów skórnych.

– olejowanie twarzy i masowanie, pukanie w nią opuszkami palców, to sprawia, że ładny owal zatrzymamy na dłużej, skóra na policzkach będzie wbrew grawitacji na swoim miejscu, a czoło wolne od poziomych linii.

– regularne stosowanie kosmetyków – półki w drogeriach uginają się pod ich ciężarem, ale wybierajmy z głową. Jeśli macie problemy skórne warto poszukać produktów aptecznych. Mnie 80% kremów pod oczy uczula, leją mi się po nich krokodyle łzy. Znalazłam jednak wąską grupkę kremów, niekoniecznie na wagę złota. Mój ulubiony kosmetyk pod oczy kosztuje 11 zł! I pamiętajmy 1 złotą zasadę:

umiar jest najważniejszy

nie przesadzajmy z nadmiarem nawet najlepszego kremu, podobnie jak wysypianie się ponad miarę również nie jest najlepszym sposobem. W każdym aspekcie musimy znaleźć złoty środek.

Wizyta u dermatologa

jeśli męczy Was odwieczny problem trądziku, mimo, że nastolatką już x lat nie jesteście, lub tym podobne wykwity, warto udać się do dermatologa po poradę i na dobre testy alergiczne. Bo może to składnik w Waszej diecie uczula? Mogą to być jajka, mleko, gluten i wiele wiele podobnych.  Warto pokusić się również o zbadanie hormonów. Wieczne bieganie na oczyszczanie skóry do kosmetyczki przynosi rezultat, ale go nie uzdrowi na stałe.

Zdrowa dieta

istnieje kilka małych kroczków, dzięki którym możemy sobie same pomóc, jak wyglądać młodziej i mieć piękną, zadbaną skórę.

cukier jest naszym wrogiem

niszczy włókna kolagenowe, przyczynia się do starzenia naszej skóry

cukier wspaniale zastąpią suszone owoce – rodzynki, migdały, pestki dyni i słonecznika, suszone morele

średnio przez 5 dni w miesiącu mam nieopanowaną ochotę na coś słodkiego. Wy również? Co wtedy robicie? Ja zwykle piekę! np:

– brownie jaglane / przepis znajdziecie tutaj /

– piję koktajle / różne ich warianty znajdziecie tutaj /

– placuszki owsiano – jaglane z owocami / przepis znajdziecie tutaj /

– przyrządzam sałatkę, dzięki której mój apetyt na wszystko co słodkie, zostaje w 100% zaspokojony


sałatka ze słonecznikiem i mandarynką

kilka liści sałaty masłowej lub lodowej, 1 lub 2 mandarynki, suszone pomidory kilka sztuk, duża garść pestek słonecznika i kilka kropel sosu na bazie octu balsamicznego z moszczem winogronowym

duży talerz takiej sałatki nie tylko zaspokaja mój popęd na cukier, ale też doskonale syci


od razu Wam się przyznam, ze nie wariuje restrykcyjnie na punkcie cukru. Stosuje go w kuchni, ale w sposób umiarkowany. Herbatę nie słodzę / z małym wyjątkiem, bo czasem lubię herbatę z cytryną i wtedy słodzę/, kawę uwielbiam gorzką, nie smakuje mi mleczna czekolada, nie kupuje gotowych ciastek i wyrobów cukierniczych. Ale lubię piec i wtedy cukier idzie w ruch. Jednak lepiej zjeść wyrób słodki domowy na bazie prawdziwego masła, niż kilka nawet mniejszych przekąsek sklepowych.

moje główne postanowienie do lepszego wyglądu: sięgać po garść bakalii w chwilach słabości i nie podjadać nocami

Antyoksydanty  

tajemniczo brzmiące słowo jest również podpowiedzą – jak wyglądać młodziej.

antyoksytanty to grupa witamin i minerałów, która doskonale dbają o nasz wygląd. Zanim sięgniemy po suplementy diety, sięgnijmy po zbawienne działanie tego co na zielonych bazarkach

witamina C

– zielona pietruszka, papryka, kalafior, szpinak, brukselka, kiwi, porzeczki, owoce cytrusowe, truskawki

witamina E

– orzechy włoskie i laskowe, pestki słonecznika, sałata, szpinak, rzeżucha, oleje roślinne / słonecznikowy, z pestek winogron i kukurydziany / migdały oraz w mniejszych ilościach jajka, ser i mleko

witamina A

– marchewka, brokuły, dynia, jarmuż, szpinak, kapusta, biała fasola, suszone morele oraz w żółtko jajek, masło i tłuste ryby

przeciwutleniacze /antyoksydanty/  najlepiej dostarczać do naszego organizmu z pożywieniem, więc musimy się z nimi po prostu zaprzyjaźnić. Dodatkowo związki o charakterze antyoksydacyjnym występują w bazylii, czosnku i cebuli.

co jeszcze nam potrzeba aby młodziej wyglądać:

betakaroten

– marchewka, pomidory, dynia, morele, brzoskwinie, mandarynki, jagody, maliny – ogólnie wszystko co czerwone i pomarańczowe

żelazo

– soczewica, kakao, otręby pszenne, natka pietruszki, orzechy, pestki dyni i słonecznika, kasza gryczana, jaglana,

moje przepisy z tymi składnikami:

 – pyszna i sycąca zupa z soczewicą –  znajdziecie tutaj

– ciasteczka zbożowe – znajdziecie tutaj

omega 3

oleje / lniany, z orzechów włoskich, sojowy, rzepakowy /, orzechy włoskie, siemię lniane, łosoś atlantycki, sardynki, śledzie, awokado

mój przepis na dostarczenie źródła omega 3:

– quacamole – znajdziecie tutaj

Dobra rada – zacznij dzień od:

– jaglanki / przepis znajdziecie tutaj /

– owsianki

Chrońmy się przed słońcem

używajmy od maja do października kremów z filtrami

i sięgnijmy po witaminę D od października do maja, a skóra będzie dzięki temu wyglądać młodziej i zdrowiej. Jej brak powoduje, ze nasza skóra staje się poszarzała i mało jędrna / ja stosuję devikap, który pediatra przypisuje na receptę dla dzieci  2-3 kropelki dziennie /

pijmy dużo wody

ma zbawienny wpływ na nasz organizm i co ważne „rozprostowuje” pierwsze zmarszczki

i tak na koniec –  szukajmy w sobie to co najlepsze i pomimo codziennego kieratu zadbajmy o siebie, bo dla większości z nas, to rodzina jest na pierwszym miejscu, a my gdzieś tam … w tyle.

bo jak same o siebie nie zadbamy to kto ?



jeśli spodobał Ci się mój wpis, będzie mi bardzo miło, jeśli:
– przyłączysz się ze mną do dyskusji w formie komentarza
– udostępnisz ten wpis znajomym 
chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami z bloga?
polub mój profil na facebooku lub na instagramie lub zapisz się do subskrypcji  / znajdziesz po prawej stronie bloga /
– pozdrawiam Was cieplutko – 
   asia 

12 thoughts on “moje 10 kroków i postanowień jak wyglądać młodziej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *